image764image765
Som om Sko Punkten dejtar Din sko. Resultat – föga upphetsande (bilder Din Sko och Sko Punkten)

Nu har Kappahl börjat sälja skor. Det var ett steg i rätt riktning. Skor och kläder går hand i hand när man shoppar. Man vill ha ett helt kitt. Ett klockrent exempel på Kittbutiker är ju Urban Outfitters och Collette i Paris. Där hittar kunden Allt den behöver. Fattar bara inte varför alla svenska kedjor varit så sena att haka på. H&M och Kappahl borde tagit intryck av Zara och Mango för länge sedan. Men nu har alltså Kappahl fattat galoppen. Och vad tycker jag då om kollektionen med det oinspirerade namnet Shoes? Ja, den känns som Din Sko dejtar Skopunkten ungefär. Zebraprint, rödprickiga ballerinas och metallicflats.Men det var väl ganska väntat. Värre var det när H&Ms första riktiga skokollektion lanserades i våras. Jag blev gruvligt besviken. Trista modeller och epig design. Ingenting som tilltalade mig.

Nej fy, gör om och gör bättre!