Nu när jag har så många läsare tänkte jag ta och dissa lite olika företag som är skit enligt mig, och kanske utföra lite konsumentmakt.

  • Jag börjar med H&M. Ajabaja. Ni skötte inte Uzebeckistanaffären snyggt. Urs. Förövrigt har ni världens otrevligaste personal. Jag vet inte var ni gräver fram dem? I golvbrunnen!? Lär era anställda att säga Hej till kunderna, svara artigt på frågor och jobba snabbt i kassan. Det kan inte vara svårt, men ni misslyckas konstant. (Det finns säkert trevliga undantag och jag har haft den stora turen att träffa ca 2 st) Nu handlar jag inte där längre.
  • Sedan går jag raskt vidare till snorkiga Tailsweep som inte svarar på mail till sina kunder. What är problemet?!
  • Telia är ju apjobbiga att ha att göra med. Varför kan man inte få ringa till er för rådgivning och prata med en riktig människa! Det är ju helt otroligt, ni är ju ändå ett telefonbolag. Detta gäller förövrigt alla företag dit man inte kan ringa och får hjälp utan att tala med en maskin som bara hör fel.
  • En läsare skrev och berättade hur oseriöst  EF Språkresor behandlat henne och flera andra av sina kunder. Det lät fruktansvärt tycker jag. Observera att detta inte är någonting jag har personlig erfarenhet av. Jag bara vidarbefodrar vad jag hört.
  • Jag tycker att Tom Ford är en skitföretag. Jag tror ju inte direkt att han läser det här, men ändå. Bossen  tycks ha lite väl luftigt i både huvudet och byxan.
  • Sista punkten tänkte jag lämna åt er. Vilka företag vill ni ge en känga åt så att de skärper sig?! Och vilka företag vill ni hylla?!