KrÀmig blÄlila smoothie med björnbÀr, gojibÀr och havtorn i högt glas.

En grÀddig smoothie fullproppad med vitaminer!

Efter allt brödÀtande i december Àr jag sugen pÄ frÀschare frukostalternativ. Som en riktigt krÀmig smoothie. full av vitaminer och energi.

Smoothie med goji och havtorn

Tid

ca 15 minuter

Ingredienser

  • 1 del GrĂ€dde

  • 2 delar Fil/Yogurt

  • 3 delar Valfria frysta bĂ€r, (jag anvĂ€nde en bĂ€rblandning jag köpt pĂ„ ICA. Med gojibĂ€r, tranbĂ€r, havtorn, röda vinbĂ€r, björnbĂ€r och blĂ„bĂ€r.)

  • 1 msk psylliumfrön

  • 1 msk linfrön

  • 2 delar turkisk yogurt

  • lite vanilj

  • eventuellt en riktigt mogen banan

Gör sÄ hÀr

  • Mixa grĂ€dden, filet och bĂ€ren
  • SlĂ€ng sedan ned psylliumfröerna, linfröerna och tillsĂ€tt avslutningsvis den turkiska yogurten och vaniljen samt banan om du vill.
  • Drick och njut!

BÄde havtorn, tranbÀr och gojibÀr Àr riktig superföda som ger massor av nyttiga vitaminer!

Den höga fetthalten ger lÄngvarig mÀttnad.

Frukosttips! Smoothie med ananas