Att samarbeta med företag är en förutsättning för att kunna driva den här bloggen. Och när jag letar samarbetspartners gräver jag där jag står. Vilka företag är jag själv en nöjd kund hos? Vilka delar mina värderingar? Vad kan vara relevant före mina följare att läsa om? Hos Länsförsäkringar Västerbotten är jag nöjd kund sedan många år tillbaka. Där finns mitt huslån, mina privata försäkringar, företagsförsäkringar och min företagsbank.

Jag valde Länsförsäkringar Västerbotten när jag var missnöjd med min förra bank och mitt försäkringsbolag. Deras bemötande och deras brist på etik. Så jag frågade pappa vad jag skulle välja istället. -Länsförsäkringar sa pappa utan att tveka. Han som alltid varit ett fan av kooperativt tänkande, hederlighet och rättvisa. Länsförsäkringar Västerbotten är nämligen kundägt, det är vi kunder
som tillsammans äger bolaget – ett försäkringskollektiv helt enkelt! Inga externa aktieägare med krav på lönsamhet och avkastning, utan ett gemensamt ansvarstagande för våra hus, grejer och bilar. Krockar du med bilen är det mina premier som hjälper till att betala reparationen, och om jag får en vattenskada i badrummet hjälper dina premier mig. Schysst delningsekonomi!

Därför är jag jätteglad att nu få samarbeta med dem här på bloggen.

Men alltså – är inte försäkringsfrågor skittråkigt att läsa om? Jo, men just därför! Hur många av oss har egentligen koll på försäkringsfrågor och villkor? Det känns ju som en djungel. Ändå finns det mycket vi själv kan göra och lära oss om hur man skademinimerar i sin vardag. Sånt du som läsare kan ha nytta av att veta. Oavsett vilket försäkringsbolag du själv har.

Tillsammans med Länsförsäkringar Västerbotten kommer jag framöver visa hur du kan förebygga skador i din bostad, din vardag – ja hela ditt liv. Göra det säkrare och tryggare. På ett enkelt och begripligt sätt!