…så att du slipper.
Clara testar är ett nytt bloggsegment då jag testar olika hypeade smink och beautyprodukter och recenserar dem. Så att du slipper gå på en evetuell nit. Eller blir tipsad om någonting fantastiskt! Jag gillar själv att kolla på sminkklipp på instagram och undrar alltid om produkterna är så pass bra som influencern säger? Så nu tänkte jag börja recensera här på bloggen. Om du har ett önskemål om en produkt jag ska testa så lämna gärna förslag!
Först ut är Caias Wake Me Up Under Eye Brightening Cream som hyllats i otaliga reels och tiktok. Så här skriver de själva om produkten på hemsidan.
Den ikoniska Wake Me Up Under Eye Brightening Cream, ett måste för ljusare och piggare hy under ögonen. Den krämiga, färgkorrigerande formulan smälter sömlöst in i huden för att synbart ljusa upp och neutralisera blå toner, och lämnar en omedelbart jämn, lystergivande finish. Enkel att använda och helt utan ansträngning jämnar den ut området under ögonen och skapar den perfekta basen för concealer, eller bärs lika fint på egen hand.

Låter onekligen mycket lovande! Särskilt för mina ögonvrår som är rött mörka och blå. Produkten kommer i en liten dosa och konsistensen är krämig, snudd på kladdig. Jag valde nyansen Light to Medium men den finns också i den mörkare Medium to Deep.

Så här ser jag ut när jag är fullkomligt osminkad. Brukar göra min sminking medan jag har håret i papiljotter.

Här har jag applicerat en liten klick på bildens vänstra öga. In i ögonvrån och under själva ögat. Tog ett tunt lager men tyckte inte att de gjorde så stor skillnad? Liiite ljusare men också lite väl pärlemorskimrande? Så att det nästan förstärker den blå tonen.

Testade att sminka färdigt hela min bas med foundation – men lämnade bildens högra öga utan Caias produkt. Då ser man lite större skillnad. Men fortfarande inte de där fantastiska resultaten jag sett i sociala medier.

Testade att applicera den under båda ögonen.

Och då ser den ut så här. Utan någon concealer – enbart Caia Wake Me Up Under Eye Brightening Cream. Vet att man kan lägga concealer ovanpå den om man vill, men eftersom konsistensen är så pass klistrig blir det kladdigt under ögonen när jag gör det.
Mitt utlåtande efter att ha använt produkten i några veckor?
Det här är en helt okej produkt, om än inte revolutionerande på något sätt. Ger absolut en aningen ljusare känsla till blå ringar under ögonen. Men frågan är om inte min vanliga foundation i ögonvrån brukar ge ungefär lika god effekt? Det är ju den jag annars brukar lägga där.
+ Lätt att applicera, lägger sig inte i veck och rynkor trots en hel dags användande. Nästan finast ovanpå ögonlocken för en vaken blick!
– Konsistensen är väl klistrig och resultatet inte särskilt täckande. Så den som har riktigt mörka ringar under ögonen behöver nog kombinera den med en vanlig concealer. Och då är frågan hur värt det är att lägga 295 kronor på en produkt som har begränsad effekt och som ändå kräver en concealer efteråt? Det finns ju concealers som kombinerar båda dessa effekter i en och samma produkt och det lär vara mer prisvärt!














