1. Att bebisen är tvåkönad. Bara för att jag inte skrivit ut vilket kön den har och vad den ska heta. Jag visste inte att det var så viktig att redogöra för allt för att undvika missförstånd!

2. Att jag och Jakob är kusiner. Hahaha.

3. Att jag håller på med något slags avancerat socialt experiment på bloggen. Anledningen till att jag inte tidigare skrivit att det är en liten pojke vi fått är att jag helt enkelt inte tyckt det var viktigt att poängtera könet just. Det är en unge och den är frisk. Men dessutom – innan jag själv hittat gränserna för vad jag vill lämna ut om det lilla knytt som jag har ansvar för resten av livet så tänker jag lämna ut så lite som möjligt. Det var chockartat att komma hem från BB och se att flera tidningar redan avslöjat att jag fött barn och vilket kön barnet hade – innan jag själv ens hade berättat nyheten för alla vänner! Jag förstår absolut att många är nyfikna för det skulle jag själv vara. Däremot blir jag riktigt less på de personer som har mage att bli upprörda och arga när de inte får veta allt. Det är ta mig fan inte klokt.