Onepiece är ett märke gediget byggt av skit

Man vet att ett företag har sjukt fula produkter

Och riktigt dålig fantasi

När de exponerar sina plagg på vad som skulle kunna vara

 fjortonåriga småflickor.

I de konstigaste positioner. Så smala att revbenen syns. Det stinker desperation.

 Onepiece är ett märke gediget byggt av skit.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

163 kommentarer på “Onepiece är ett märke gediget byggt av skit”

    1. Det är lite som Jeep eller Svinto, en gång ett varumärke men nu omsprungna av andra som Ziperall och Slakkeline som gör bättre onepiece-dräkter…

  1. Håller helt klart med om den otroligt osmakliga marknadsföringen, men trots allt är det ett väldans skönt och praktiskt plag.

      1. Det är inte det minsta krångligt att ta av sig den för toalettbesök. Går du på toa såpass ofta att det skulle vara det avgörande argumentet mot en jumpsuit?

        Jag säger som Sara Nyman, skönt plagg (mjuk, sitter inte åt någonstans och är varm och gosig), men vidrig marknadsföring.

        1. Man går ju på toa ungefär var tredje timme, hur kul är det då att ta av sig jacka, och så hela överdelen, och sen kanske släpar den på marken på en offentlig toa, nä jag avstår frivilligt 🙂

          1. Jag skulle iofs aldrig i livet ha på mig en sån där “in public”, lika lite som jag har mysbyxor annat än hemma i tv-soffan.

      2. Har alltid tyckt att halare är praktiska plagg, man behöver inte frysa om ryggen och man kan röra sig väldigt fritt. Har aldrig reflekterat över att det skulle vara svårt att gå på toalett med halare.

        1. Jag kopten en jumpsuit en gang, sa tog jag pa den och skulle ga pa toa. Sen bytte jag om och kommer aldrig anvanda det igen. Och sa sant, jag hade aldrig reflekterat over det som Clara gor, jag hade nog bara tankt, ah sa snygga tjejer. Onskar jag var lite mer kritisk ibland.

  2. Inte produkterna tycker jag, jag tycker de ser ut som en mysig eftermiddag, men himmel å plättar vilken bakåtsträvande marknadsföringavdelning detta företaget har!!! Rätt bra bevis på dålig marknadsföring, dålig granskning av ledningen mot PR- avdelningen och ett helt galet genus och 2011 -tänk!
    Milda makter ?!?

    Men bra där Clara att uppmärksamma detta!

    1. Jag har en Onepiece och gillar också den. När jag köpte den hade modellerna på hemsidan mössa på sig och var normala människor som såg ut att vara på väg till skidbacken, men va fan är detta?! Fruktansvärt!

  3. Den översta bilden var horribel men jag måste säga att jag tyckte den med två tjejer i samma one-piece var lite kul.

    1. Det är enbart en referens till sexindustrin, där man allt som oftast illustrerar tjejer/kvinnor tillsammans i utmanande positioner. Inte för att man kvoterat in homosexuella tjejer, utan för att spä på fantasier om att man som kille/man ska attraheras och tillfredsställas av fler än en partner åt gången. Är tämligen säker på att de aldrig skulle stoppa två killar i samma dress, hujjamej det skulle vara alldeles för bögigt!

      1. Vad trevligt Ida att du berättar vad jag ska tolka in i bilden, jag ska genast rätta mig in i ledet. Självklart säger jag nu usch och fy för du har minsann berättat bildens rätta betydelse.

        Skämt åsido så förstår jag mycket väl hur bilden kan tolkas men jag ser den faktiskt i första hand som lekfull. Jag kan mycket väl tänka mig att jag i tonåren hade kunnat prova samma pose. Om företaget var ute att göra en tydligt sexuell bild misslyckas de, den är mest charmig tycker jag och troligen är det just dubbelheten i att en snuskig hjärna kan få det till något sexuellt men man kan också se den som rätt oskyldig som gör att jag gillar den.

        1. Sedan kan man ju tänka också på att en tjej får plats i varje ben av den där dräkten! Tjejerna är så smala att dem får plats två i samma! Man kan tolka bilden på fler sätt, jag såg inte det sexuella, bara det anorektiska och sjuka….

          1. Om bilderna ska tolkas ur dessa aspekter (vilket jag absolut tycker att de ska – reklam och kommersiella bilder har en otrolig makt och det är viktigt att syna dem i sömmarna) tycker jag att det är viktigt att uttrycka sig väldigt försiktigt angående kropparnas utseende och huruvida det smala är sjukt eller inte. Nu går jag ifrån ämnet lite, men jag är själv smal, smalare än modellerna, och har alltid varit det. Smal men sund och stark. Jag tror att jag har många smala tjejer och kvinnor med mig när jag säger att det är fördomarna och de vassa orden mot den smala kvinnokroppen som har påverkat och sårat mig mer än de kvinnoideal som matats mig via reklam och media.
            Jag förstår (nog) vad du menar, och jag kan bara uppskatta att många känner oro för oss smala stickor, men jag vill tillägga att det i första hand inte är flickornas/tjejernas/kvinnornas storlek som är problemet.
            Att bekämpa anorexi är en sak, att närmast förutsätta att den smala kroppen är lite fel är en helt annan.

          2. Tack PLANKAN! Du tog orden ur min mun! Jag är lika smal idag (efter tre barn dessutom) som jag var när jag var 14 år men jag är inte sjuk för det?
            Men man får alltid höra att du måste börja äta och jag tar faktiskt INTE åt mig av någon reklam överhuvudtaget för jag vet att det är just REKLAM.. Men man tar åt sig av pekpinnar om att man måste vara sjuk och anorektiker för att jag är smal!

        1. TACK plankan för dina ord!! Håller med till 100%.
          Tänk om det vore tvärtom, att folk kritiserade reklambilder med kvinnor som ansågs vara överviktiga/mulliga. Det hade antagligen blivit ett jäkla liv. Men att klanka ner på smala tjejer och kalla dom olyckliga och anorektiska är tydligen helt ok.
          Som sagt, det mest sårande är fördomar från omvärlden att man har en allvarlig, och ibland dödlig, sjukdom.

  4. Vilka mossiga marknadsförare företager måste ha. jag skulle överhuvudtaget uppskatta aktioner mot modebilder som föreställer trådsmala olyckliga småtjejer. Även i Damernas värld, Amelia, Solo, Elle, cosmopolitan. När ska marknaden fatta att det är tanter över 40 som har stålarna. jo jag inser att det handlar om varumärkesbyggande men jag tror att de är fel ute. kvinnor vill identifiera sig med normala kvinnor.

      1. nej du har rätt. de ser helt normalt neutrala ut. smala, beniga, unga men lagom uttråkade.

  5. ojojoj. alltså fulare klädesplagg får man nog leta efter. när de ger ut en katalog som osar dåligt sex och sjukligt smala småflickor mår man ju lite illa i munnen. omodernt är ordet.

  6. första bilden är ju läskig… Ja råkade få en Onepiece av min bror i julklapp förra året å den är helt underbar att strosa omkring i hemma. Men håller med om att modellerna borde lägga på sig lite vikt.

  7. Holy macarony, du gav mig just ytterligare en anledning att avsky detta plagg. En pyjamas av denna sort osar osäkerhet på samma sätt som mycket smink, en för stor dunjacka eller uppfälld hoodie gör. Ogilla.

    Och så känner jag mig hekt plötsligt rätt gammal.

  8. Jag tycker det är lite komiskt att de försöker sälja dem med sex. För hur sköna de än är (det är de) så är de inte det minsta sexiga någonstans! Inget man tar på sig för att få extra glöd i sängkammaren direkt…

  9. Det finns ingen poäng i hur kläderna i sig ser ut, utan det är marknadsföringen som är det hemska. Tyvärr är det så att marknaden riktar sig ofta till “en fantasibild” av hur vi vill ha det städat hem, vältränad kroppen, maten, resan, livet och kärleken mm. Sen att den fantasibilden är avskyvärd och skapar tragi, verkar inte företagen bry sig om. Det vi däremot kan göra, är att säga emot, ifrågasätta och diskutera öppet! Detta är INTE OK!

    1. Usch och fy :/ inte nog med att det var det grövsta exemplet på “använda nakna kvinnor för att sälja helt oberoende produkter till män” jag har sett på länge, de ser dessutom sådär ointresserade och bortkopplade ut som blir så obehagligt i sexuella sammanhang; hade de åtminstone sett riktigt glada ut över situationen de var i hade det känts mycket mer okej.

      Jag tycker att det blir lite töntigt att använda sex för att sälja precis varenda produkt (Här! Köp en stekpanna! Man märker att den är bra för en kåt brud håller i den!) men ska man göra det kan man väl åtminstone använda roligt, o-våldtäktigt sex för att sälja stuffs.

      Sedan känns det väl som att den bloggaren dessutom hade missat hela poängen ganska hårt.

      1. That is just SICK! Vart är samhället påväg, yes sex sells and it´s disgusting! MEN DETTA ÄR JU RENT UT SAGT PORR!!!! Fy va äckligt! Jag mår illa av att se det! Får mig att vilja fly undan denna världen och detta sjuka samhälle!!!

    2. Jag undrar om männen som går på denna sortens marknadsföring och inte ser ut som männen i reklamen tror att dom kommer att få en blondin med stora tuttar med på köpet. Bara för att dessa kostymer liksom osar av manlighet…

      Skönt att din man ser det störande i det hela.

      Vilka tråkiga stereotyper vi går och bär på förresten….Det finns många sätt att vara sexig på och det vi uppfattar som attraktivt kvinnlig-manligt är högst och främst en personlig grej.

    3. det var det vidrigaste… att personen som skrivit inlägget inte tyckte det var några konstigheter var det mest skrämmande… att det ens är tillåtet att göra sån reklam… fy fan rent ut sagt!

  10. Fatter ikke at noen vil betale masse penger for å se ut som en forvokst teletubby. Og denne kampanjen får meg ikke akkurat til å like plagget noe bedre.

    1. Plaggen är sköna. Det är faktiskt en bra motvikt mot alla krav på att man “måste” vara fin (och lida pin) hela tiden!

      Det finns andra märken än Onepiece som säljer jumpsuits, så alla jumpsuits marknadsförs inte på så här hemska sätt.

  11. Tänk på att tjejerna i denna reklam är människor som ni sitter och kallar osunda och äckliga. Tänk på att deras jobb är att se attraktiva ut och tydligt är det väl att det är det här idealet som säljer. Etik och moral i all ära. Ömsesidigrespekt är också viktig…klaga inte så mycket alla…inte på varandra! Gör något ist.. Och jag älskar min onepiece! Jag skiter i hur jag ser ut…det är inte alls viktigt för mig. Därför bär jag det gudomligt sköna plagget med stolthet och klagar inte alls

    1. Det är ingen som kallar just de här tjejerna osunda och äckliga. De är jättefina tjejer, som kanske är sådär smala “naturligt”. Vissa är ju det. Men det är inte vad detta handlar om.

      1. Kanske inte vad ditt inlägg hade som syfte men många avkommentarerna är ogenomtänkta! De sägger ju rätt ut att onepiece är väldigt fult och osexigt!? Är det konstigt att märket då försöker göra plagget mer attraktivt?de försöker ju bara göra något åt det som alla stör sig på?! Sen klagar alla för att tjejerna blir framställda som objekt och undernärda fast. Det egentligen är konsekvensen av det första klagomålet. Jag vill inte varasexig i min onepiece…därför har jag aldrig klagat..därför har jag inte bidragigt till denna kampanj!

      2. Jag har själv varit modell för kläder. Och visst finns det tjejer som är normalt smal och sunda. men det är ett fåtal av modellerna jag träffat. Och även dom hamnar oftast någon gång under sin karriär i ett osunt tänk mot mat. just för att de får höra att de inte är tillräckligt smal, tillräckligt snygg osv.
        självklart kan dessa tjejer i reklamen vara sunda men att välja en bild där revbenen syns så pass är inte ett sunt sätt att visa en mysig dress, eller hur!?
        vi menar inte att tjockt är snudt utan att man ska ha ett bra tänk om mat och att man inte ska visa för unga tjejer att revben är sexigt och snyggt som dom gör här.
        jag har själv haft anorexia för att just dessa gubbar krävt att vi modeller ska vara smala och snygga! men det var ingen som tog hand om oss när mensen slutade komma när vi tappade håret av näringsbrist och tappade alla former som vi hade. nej då bytte dom till nya tjejer.
        jag föreläser ibland på skolor och behandlingshem för matmissbruk, 90% av ungdomar har minst en gång mått dåligt över sin kropp och haft ett osunt synsätt till mat och träning pågrund av media. 75% av de som behandlas för detta är pågrund av media.
        Detta är fakta!
        Vi tjejer måste ta hand om varandra och ha ett sunt synsätt till både mat och träning!

      3. Clara, du skriver att det inte är tjejernas utseende det handlar om men samtidigt väljer du i ditt inlägg att kommentera deras kroppar med “så smala att revbenen syns” och i din kommentar ovan att de kanske är sådär smala “naturligt”. Varför situationstecknen? Det hela blir väldigt motsägelsefullt. Många skulle kunna ligga på rygg som på första bilden, med armarna uppsträckta och revbenen skulle synas. Det är jag ganska övertygad om. Jag antar att du kanske syftar till modellbranschen och kroppsidealen som finns inom den och idealen som media förmedlar. Men jag tycker att det är viktigt att hålla i tankarna att alla smala tjejer inte har ätstörningar eller blivit påverkade av skönhetsidealen. Något som jag är övertygad om att du också vet. Trots det utstrålar du en helt annan åsikt. Det får mig att undra.. Varje gång du ser en smal tjej på stan, hur tänker du då? Tänker du per automatik att den personen har ätstörningar eller blivit påverkad av skönhetsideal? Man brukar ju säga att man inte ska döma någon på förhand, men i och med ovanstående citat så tycker jag faktiskt att du gör det. Omedvetet eller medvetet? Sen syftar du säkert till att Onepiece bidrar till felaktiga skönhetsideal, men det var främst din andra kommentar som jag reagerade till.

        1. Jag reagerar på att man enbart väljer sådana modeller. Inte bara den här kampanjen utan ALLTID: Så sjukt slött och fantasilöst. Min syster är sådär revbenssmal så det är klart jag vet att man kan vara det helt naturligt utan ätstörningar. Men varför måste det alltid komma som ett argument? Det är väl inte relevant?

      4. Fast Clara, det är andra som kommenterat och påpekat att det är osunt och sjukligt i olika former. Att du sedan själv skriver att modellerna ser ut som “fjortonåriga tjejer” känns riktigt illa! Jag förstår att du försöker föra en god kamp (emot ett osund ideal), men det är så lätt att det slår över i andra diket. Jag förstår att detta ett minfält och det är inte lätt att behaga alla, men kampen borde inte vara MOT kvinnor utan FÖR. Att ha bröst som vindruvor och ben som en fågelunge måste också få vara kvinnligt och vackert. Jag är inte 14 längre men brottas mycket över att jag inte har brön och kurvor som t.ex. du själv. Kanske var det t.o.m. lättare att vara planka för tio år sedan innan man förväntades ha något under skjortan..

        1. Jag syftar inte på frånvaron eller närvaron av bröst. Jag syftar på styling, poser – och ja det faktum att tjejerna troligtvis ÄR tonåringar, det brukar modeller vara. De ska se ut som / är tonåringar – och ändå är det väldigt sexuella poser. Det ger obehagliga vibbar. Jag tycker bara att det är tråkigt att modelltjejer alltid måste se ut sådär. Det är vackert men varför kan inte fler kroppstyper exponeras?

    2. Det är inte tjejerna i reklamen som är osunda och äckliga. Det som är osunt är att företaget vill att tjejerna ska vara smalare än smalast och göra sexistiska poser. Det är sorgligt att modeller ska behöva leva under en sådan press.

      1. precis, det är inte tjejerna som är osunda, det är bilderna. revben som syns, tjejer i underkläder och tjejer i sexuella positioner i en och samma kampanj. som vanligt. börjar verkligen bli tröttsamt nu…

  12. Men gud vilka osmakliga bilder, fattar ingenting då ju själva plagget är så könsneutralt och slappt/skönt som bara går…(fast jag såg en ny tight onepiece häromdan, för tjejer). Det kanske är just därför btw, så man inte ska gå runt och tro att ett plagg kan vara helt igenom bara TREVLIGT och härligt, klart det måste vara sexigt med utmanande poser och dragkedjan till hälften nerdragen. Det är lätt att bli lite, lite tröttare för varje dag som går…

  13. Hej! Jag håller med om att reklamen är vidrig och dräkterna är ju inte snygga någonstans men jag tror nog allt att den är skön..bra att du ryter ifrån…

  14. Fult plagg (liknande har för övrigt funnits länge i USA i en mängd olika märken och utföranden) och patetisk 90-talsretro kampanj!

    Jag såg en tonåring som hade på sig sin utomhus, tänk bara att vara förälder och måsta betala för denna dynga eftersom “alla kompisar har en”…

  15. Det är så tråkigt att sådan fruktansvärd marknadsföring fortfarande förekommer! Jag tycker mig märka att det allt oftare talas om faran med övervikt och om hur viktigt det är att äta sunt och ballanserat. Visserligen är det bra att vara rädd om sin kropp och sin hälsa MEN jag tror också att det finns en fara i att tala för mycket om detta. Det finns nämligen en fara i att inte vara nöjd med sig själv också, att känna att man måste vara pinn-smal för att duga. Det idealet späds på av sådan här hemsk reklam! Är glad att du tar upp det här, det finns alltför många som inte trivs med sig själva och tycker att de är för runda. Det är så sorgligt! Alla borde få känna att de är fina oavsett storlek! Det sexistiska i reklamen är också tragiskt….

    1. Tyvärr blir övervikt och fetma allt vanligare bland barn och vuxna. Därför måste vi prata och prata och fortsätta prata om hälsosamt leverne. Tyvärr blir ofta vikt ett tabubelagt ämne, vilket ingen drar någon nytta av. Att ha en god självbild och respektera varandras olikheter är något helt annat.

      1. Jovisst är det viktigt med ett hälsosamt leverne men de samtalen får inte bli av sådan art att det blir skamligt att vara tjock. Jag tror att det först är när man tycker om sig själv för den man är, som det blir roligt att ta hand om sig själv. Om idealbilden av en kvinna är den som den här reklamen står för, är det risk att många unga kvinnor bara blir deprimerade, mår dåligt och kanske svälter sig själva. Det borde inte finnas några idealbilder för hur en människa ska se ut. Ett hälsosamt leverne handlar väl om att äta ballanserat och röra på sig i lagom mängd. Hur våra kroppar ser ut beror inte enbart på vad vi stoppar i oss, har man anlag för att vara smal kanske det går alldeles utmärkt att äta ohälsosamt utan att det syns…

  16. Tycker det här inlägget känns jävligt skenheligt. Ursäkta, men så känner jag det. För det första så finns det hundratals, tusentals, om inte hundratusentals klädmärken som marknadsför sig med det som du väljer att kalla flickor som ser ut som fjortonåringar. Onepiece är bajs, ja, men definitivt inte det enda bajset.

    Sedan är det ju faktiskt också så att du själv lägger upp enbart bilder på dig själv där du ser, praktiskt taget, perfekt ut. Marknadsför dig själv. Var menar du att skillnaden ligger? Att du inte är osunt smal, uppmuntrar till bantning eller sex som underårig? Stämmer. Men utseendehetsar gör du på samma sätt som Onepiecereklamen. Bara ur en annan synvinkel.

    Gillar din blogg, men det här inlägget var lite dåligt genomtänkt.

    1. Jag hoppas att du skämtar? Det enda som är dåligt genomtänkt är din kommentar. Du inser väl att det är en enorm skillnad på värderingarna och budskapen bakom reklamen och Claras bilder? Tycker du på allvar att Claras bilder bidrar till utseende-hets, ja då borde vi väl alla stänga in oss i varsinn stuga och aldrig gå ut och prata med varandra igen… Clara står i mina (och många andras, gissar jag) ögon för sunda ideal och hennes skönhet består ju inte i något “ouppnåeligt” eller “onaturligt” utan visar snarare på att man är vacker som man är, att man inte behöver försöka uppnå något nästan omöjligt (t.ex pinnsmal med jättestora, runda tuttar), istället för att bli avundsjuk på Clara när jag ser hennes vackra bilder så blir jag otroligt peppad. Visst är hon jättesnygg på sina bilder men varför skulle det vara ett problem? Du kan väl inte på allvar mena att folk skulle lägga upp “fula” bilder på sig själv?

  17. Sjuk reklam! Men det är ju trots allt bara en smaksak om man gillar klädesplagget eller inte. Dock är reklamen sjuk och osund. Det är ju inte en smaksak. Bra Clara!

  18. De hemskaste bilder jag sett på länge!! Seriöst?! Flickorna är ju både platta och magra och platsar bättre på porrbilder än som reklam. Seriöst? Urch, jag blir äcklad av att företag gör sådana reklamer – och att folk försvar det.

    Reklamen i sig är inte äcklig, nej. Men den visar ju en bild av hur en snygg & populär tjej är menad att fästa hos unga tjejer och få dem att idealisera det och köpa plagget. Och det tycker jag känns riktigt obehaglit.

  19. Tycker allt att gympabyxor och hood funkar minst lika bra om det är myset man vill ha, dessutom mer praktisk vid toabesök! Om 10 år skrattar vi ihjäl oss till detta plagg!

    1. Det behöver inte dröja tio år-för knappt ett år sedan stod jag och en väninna på Stadium, nöp i en sådan och frågade oss “Alltså vad är detta?” Jag håller med, velourhood och mysbyxor åt folket:)

  20. Och när de väljer att knäppa upp plaggen så att dessa smala kroppar syns mer än själva kläderna, som bilderna faktiskt är reklam för.

  21. Det är äckligt. De visar ju dessutom mer hud än plagg vilket ju är mysko eftersom den brukar vara rätt täckande. Det är verkligen ett tecken på en dålig produkt anser jag.

  22. Well…om man ser sig omkring så är det ju typ tjejer i mina döttrars ålder, dvs 12 och 14år, som klär sig i dessa och visar sig ute i plagget….kanske är därför deras modeller beniga småbarn?! Det är ju bara att kolla hur vissa fjortonåringars bloggar ser ut…skulle mina döttrar lägga ut bilder på sig i plutande munnar och spetskläder så skulle jag bli orolig på riktigt!!! M a o…håller med dig!

  23. Bara en idiot skulle visa sig ute i dessa urfula jättebäbisoveraller. Reklamkampanjen var ju inte vidare sympatisk heller. Fucking awful.

    1. Bara en idiot bryr sig om hur andra personer går klädda. Att ha fula kläder är inte förargelseväckande beteende.

    2. Nämen, det där var väl inte särskilt snällt. Lika dumt som att säga att secondhand vore fult. Inriktningen på reklamen kan man däremot ha sina åsikter om.

  24. Ja poserna och de exponerade revbenen kan jag bara hålla med om att de inte känns något vidare, men i det här fallet kan jag tycka att de 14-åriga modellerna känns otroligt mycket mindre malplacerade än i många andra fall, då det här företagets målgrupp väl borde vara just 14-åringar till skillnad från många andra modeföretag.

  25. Så TOKFULA, förstår verkligen inte grejen. Önskar att folk klädde sig à la Mad men. DEN trenden hade jag hakat på!

  26. Vad tråkigt att de ska behöva göra sån reklam för ett plagg slappare än en huskatt framför brasan. Om jag skulle köpa mig en jumpsuit skulle den minsann vara stängd så att värmen höll sig på insidan.

  27. Hmm, jag fattade faktiskt inte först vad de gjorde reklam för! Såg bara väldigt magra tjejer. Den bilden där revbenen syns är horribel. Inget ont om tjejerna i sig men vilket hemskt sätt att marknadsföra ett klädesplagg.

  28. Okej, jag blir så himla upprörd av det här. Och ledsen! Det känns så förnedrande för tjejer. Vad ska man göra åt sånt här? 🙁

  29. De kanske är fula men jag kan lova att de är mycket bekväma och otroligt varma. Kommer man hem efter en dag på skolan/jobbet och tar på sig denna enkla outfit efter att ha frusit ute så är det hög mysfaktor.

    Jag gillade inte heller OnePiece men plaggets insida är fleece och de är pösiga och så otroligt sköna och varma. Verkligen ett TOPPEN plagg nu när det är höst och vinter. Dessutom slipper man tänka på vad man ska ha på sig för sköna kläder när man är hemma.

    Ett skitmärke? Kanske men ett otroligt bra plagg och det är därför det säljer som smör. Prova själva Clara och återkom.

    1. Finns ju även andra tillverkare om man vill bojkotta Onepiece (vilket jag förstår om man vill) men ändå vill ha ett sådant mysigt plagg.

  30. Fula bilder och fula plagg, javisst, men jag äter vad jag vill och mina revben syns ändå i vissa positioner. Tycker inte alls att tjejerna ser ohälsosamma ut. Visst svälter sig många men man håller sig smal genom att äta bra och röra på sig också.

  31. När ska du bli president över hela världen egentligen Clara? För du har min röst. <3

  32. Det råder väl ingen tvekan om att onepiece vänder sig främst till just 14-åriga småtjejer. Fy tusan. Jag mins tonåren som jobbig nog med all osäkerhet och alla krav, men jag tror tyvärr inte att det är lättare idag, tvärtom. De gamla hennes och mauritzkatalogerna som då fick utstå mycket kritik framstår nu som rena helylle-kampanjer i jämförelse. Leende modeller som visserligen var smala, men absolut inte med dagens mått, och de såg i alla fall ut att vilja sälja kläder, inte sex. Dock fanns det inga kloka bloggare som kunde slå hål på den falska marknadsföring som ändå förekom, så vissa saker har ju blivit bättre 🙂 Så, nu har jag gnällt färdigt för idag. Tack för mig.

  33. Håller med Clara, sexistiska bilder för att göra reklam sin collektion,är plaggen så dåliga att man tar till bilder av “kåta”killars blickar på flickor.
    Stå på er tjejer, finns kanske andra för etag som säljer likadana plagg, men med bättre reklam.
    Tror att det var i lördagens DN dom skrev om modeller och modellagenturer, några modeller fick även komma till tals anonymt då de var rädda för att inte kunna få jobb. De tvingas av agenturen gå ned i vikt för att få jobben, för Sån är den glamorösa modellvärlden, vilket även modeller tidigare också vittnat om. Bojkotta dom som använder för magra modeller och för kvinnor förnedrande reklam!! Köper vi kläder för vår egen skull eller för männens skull?
    Carin

  34. Onepiece är ju om något ett rent av hån mot modevärlden. Jag förstår om de är gosiga på hemmafronten men jag kommer nog aldrig bli särskilt imponerad av deras utseende… Hur som helst så är det hemskt hur de marknadsför sig, och det gäller ju fler än just Onepiece! Längtar tills den dagen man ska få se tjejer och kvinnor i ALLA storlekar i tidningarna! Alltid bra att ta upp dessa ämnen, Hejja Clara!

    1. Förstår inte alls denna hets mot själva plagget. Och håna modervärlden gör jag gärna eftersom det är den som skapat det här sexiga revbensidealet… Förstår inte riktigt logiken i många av kommentarerna faktiskt.

      “Fan för idealen men FAN vad fula och osexiga oniepiece är, hur kan man ha det på sig?”

      Eh…

      1. Jag tycker de är fula, så är det med den saken. Nu valde jag att kommentera det. Sen är det ju upp till var och en om man vill ha på sig det, gillar man plagget så ska man självklart ha det! Sen att Onepiece marknadsför sig vidrigt, är de ju verkligen inte ensamma om, som sagt.

  35. Från deras hemsida:
    “In 2007 three hung-over Norwegians had the idea to sew together a hooded sweatshirt and a pair of sweatpants, connecting the two with a giant zipper to create the ORIGINAL OnePiece”.
    och
    “All about the chill out … Jump in your OnePiece after work, while studying or recovering from a hangover.”
    Underbar marknadsföring, eller?! Företaget är byggt på en “genialisk” baksmälla, och dem marknadsför den som den ultimata baksmälle outfiten…. Hallå?!
    Jag kan förstå, att åh vad skönt det är att byta till myskläder när man kommer hem från skolan, jag köpte ett par mysbyxor storlek 3 storlekar för stora som jag använde otroligt mycket under min gymnasietid, att komma hem från skolan, sätta upp håret i en slarvig tofs och infinna sig i soffan med en bra bok och en kopp te var min tröst under tre otroligt stressiga år. Och jag kan erkänna, jag köpte nästan en OnePiece… men då jag inte lägger sådana summor på kläder, köpte jag ett par billiga mjukbyxor istället! Förstår inte alls logiken i deras marknadsföring, på bilderna ser det ut som OnePiecen är på väg att tas (rivas) av istället för att mysa i. Så om jag skall tolka det rätt, är dem såååå snygga att killar tänder på tjejer i jättepyamas, och likadant för tjejerna! Jag kan ärligt säga att jag kunde inte hålla tillbaka skrattet när en 19 årig kille kom till skolan i sin nya OnePiece. Det såg ut som han var på väg till ett pyamas-party, sådana man hade när man var liten!
    Tittar inte på TV längre, men jag hann se några glimtar av Big Brother reklamen, var ju löjligt att se ALLA deltagare springa runt i sina blå OnePiece…. Återigen, OnePiecen kopplades till ett MYCKET sex-fokuserat forum!

    Idag handlar det om att INTE bli vuxen, är man vuxen då måste man ta ansvar. För hundra år sedan fanns det inget som hette tonåring, man var barn tills man blev vuxen, och då tog man ansvar! Idag vill “tonåringar” ha allt man har när man är vuxen, tillgång till alkohol, tobak…. till och med sex….. hur många unga tjejer blir dagligen förstörda på grund av sex! Om man har det, är det ett problem, för man knyter ett band till en människa som man inte borde knyta band till. När killen lämnar henne för att han tröttnat och vill testa någonting nytt, eller när tjejen inte går med på att göra det som han tror är sex, nämligen porr, då blir hon märkt för livet, är det någonting fel på mig, är jag för fet, för dålig i sängen eller vad är det? Och om man inte har sex, då är det det som är problemet för “alla andra” har det!
    Jag är så trött på att samhället inte gör någonting, vi låter ungdomarnas sinnen förstöras av en bild som inte är sann! Porr industrin förstör unga killar, genom att ge dem en fel bild av kvinnor, och unga tjejer förstörs av mode industrin! JAG ÄR SÅ TRÖTT PÅ DETTA!!!!!!!
    Ursäkta för det långa inlägget, var tvungen att ventilera, jag kommer antagligen att uppfattas som bakåtsträvande och gammalmodig, men underbara Clara, om du inte håller med mig, är jag tyst, kanske är jag bakåtsträvande för att jag vill bevara barn som barn tills dess att dem blir vuxna, men om du håller med mig! Kan du snälla kanske backa upp min svaga röst lite… jag hörs inte, syns inte, men det jag har att säga behöver sägas! Barn (då menar jag också tonåringar) skall inte ha sex, inte för att jag inte “unnar dem njutningen” utan för att jag vill bespara dem sorg, tårar, tvivel och förvirring! Jag vet många som även då dem varit “kära” och varit tillsammans med killen länge, efter att sex kom in i bilden ändrades riktningen av deras förhållanden och allt fokuserades på sexet…. Sedan när dem tröttnade på varandra, vilket, let´s face it, 99% av alla tonårs par gör efter ett tag, handlade allt om att hitta en pojkvän som mötte helt andra behov än dem som är viktigast….
    Detta är vad jag hade på mitt hjärta,
    Sofia

    1. Ok, jag är med dig så långt som porrindustrin och kvinnoideal, men sen inte så mycket längre. Ungdomar har också en sexualitet som de måste få utforska. Naturligtvis på sina egna villkor. Sorg, tårar, tvivel och förvirring är en del av att växa upp, att bli en människa i en större grupp av människor. Det är vad som formar dig, stärker och härdar dig. Jag tror inte att det var lättare för hundra år sedan. Jag tycker det finns en fara i att paketera sex i kärleksformat hela tiden. Det skapar också press på unga och äldre. Hur ska man veta vad kärlek och att vara kär är, om man inte har relationer med andra människor. Sexualiteten är en nedärvd instinkt, kanske den starkaste vi människor har, så jag reagerar när du säger “till och med sex”. Sex i sig är ingenting fult eller skadligt, som alkohol eller tobak. Och att hela tiden utmåla pojkar och män som potentiella våldtäktsmän som bara vill utnyttja dig och sen dra vidare är förkastligt. Alla killar är inte sådana, långt ifrån. Precis som alla tjejer inte är offer. Fram för mer sexual- och relationskunskap i skolan redan i tidiga åldrar och bygg självkänsla och självförtroende att säga nej till det man inte vill och ja till det man vill. Oavsett om man är tjej eller kille, ung eller gammal, gift eller inte. Livet är en enda lång övning, utan garantier. Och det är det som är det vackra med det, tycker jag. Att ingen är expert från början.

      1. Väl rutet! Jag har själv varit sexuellt aktiv sen tidiga tonåren, visst har det haft sina baksidor med sårade känslor och missförstånd, både för mig och mina diverse partners som kommit och gått under åren. Kvinnors sexlust kommer så lätt i skymundan. Som att det på nåt sätt är fult att vara tjej och kåt som fan.

        Alkohol och tobak sysslar jag också med i rätt stora mängder, det kan jag nog vänja mig av med, men INTE sex. Huvvaligen..

        1. Nu är jag vuxen men jag vet att det inte är enkelt att som tonåring säga att man inte vill ha sex förrän man har gift sig. Då är risken att man blir betraktad som udda, annorlunda, konstig, bakåtsträvande…Förr sågs sex ofta som något skamligt, vilket naturligtvis inte var bra. Men nu har det nästan blivit precis tvärt om. Det märkliga är att inte vilja ha sex. Är det bättre? Nej, det tycker inte jag. Jag tror inte heller att man är redo för sex när man är ung tonåring. Det finns inget preventivmedel som är 100% säkert. Om man inte är redo att bli förälder, är man kanske inte redo för sex heller.

          1. Ja, men det är ju precis därför man jag tycker att man ska ha mer undervisning/samtal om sex och relationer med barn och ungdomar redan från början. Så att man känner att man har ett val, utan att bli betraktad som udda. Så länge vi har en öppen dialog om sex behöver inte allt bli svart eller vitt. Och nej, det finns inget preventivmedel som är 100% säkert, annat än avhållsamhet. Nu har det ju gjorts studier på just detta, och USA till exempel, som är ett land där avhållsamhet förespråkas flitigt, har inte mindre tonårsgraviditeter än Sverige. Vill de ha sex, så har de sex, oavsett. När avhållsamheten handlar om en religiös övertygelse har jag full förståelse för den, men att försöka “skydda” ungdomar mot sin sexualitet går jag inte med på. Bättre att upplysa om konskvenserna, men även om det fantastiska med sex. Dessutom upplever jag att det är vanligare att ungdomar faktiskt väntar med sex nu än när jag var tonåring. Kan bero på att vårt samhälle blir mer mångkulturellt och att vi har blivit bättre på att upplysa. Jag hade själv inte sex förrän jag var 18 år, hade inte lust att “gå hela vägen” innan. Men då hade jag haft annan typ av sex i många år innan, vilket jag är glad för. Sex är som med allt annat, det blir bättre ju mer man övar, och att vara gift och kär gör det inte automatiskt himmelskt. Min poäng är att försöka bekämpa de destruktiva krafter som utnyttjar sex som en produkt alla måste köpa, till att bli något sunt och naturligt och skönt och roligt som du har möjlighet att välja. Att man inte behöver ställa upp på allt, men heller inte avstå helt. Don efter person, helt enkelt.

  36. Ingen av alla er som förfäras över de smala kropparna bidrar på något sätt till att människor får en sundare kroppsuppfattning. Ingen av de där tjejerna ser sjukligt smala ut. (hon på översta bilden ligger ju och sträcker ut hela kroppen) De är väldigt unga, smala tjejer. En “riktig” tjej måste inte ha lite hull och lite kurvor, en “normal” tjej kan se ut på många sätt. Tjock, spinkig – båda kan vara onormala kroppar, båda kan vara normala kroppar.
    Det sjuka med reklamen är någonting annat än kropparna. Sluta ondgöra er över smala kroppar! Att som smal ständigt läsa om hur onormalt, äckligt och sjukt det ser ut att vara smal kan verkligen bidra till en fruktansvärt jobbig kroppsuppfattning.

    1. Du har nog missförstått, jag tror inte att människor ondgör sig över just de här smala kropparna, utan mer vad de representerar – det är i princip BARA kroppar som dessa som syns i media. Det är det vi reagerar mot! Jag håller med dig om att det är fånigt att hävda att “riktiga kvinnor har hull” för då har man ju bara gjort lika dumt fast tvärtom.

  37. Hade folk från början kallat dem för sparkdräkt eller overall hade de aldrig sålt så bra som de gjort. Jag tror vi är på väg i en skäms-era i paritet med 80-talet, tidigt 90-tal. Finns en del tecken i populärmusiken som pekar på det också.

  38. Noe av det interessante med disse onepiecene, som veldig mange av oss voksne synes er aldeles forferdelig stygge, er at ungdom synes de er befriende å gå med ettersom de ikke strammer, fremhever eller retter fokus mot noen deler av kroppen. Slik sett har denne plagget gjort hverdagen enklere for mange som sliter med den delen av motebildet som legger opp til tighte plagg som fremhever hver eneste lille valk.

  39. Jag tänker mer reklamen säger “den är så ful att man inte vill ha den på sig…dragkedjan är så kall mot huden, så ha den nerdragen om du ska köpa en” ehehe och ska jag dra till på sexrelateringen så blir det “bring sexy back to the onepiece that once killed ur sexlife” det är ju ingen jäkel som vill sexa med en när man går runt i den lixom?!?

  40. Det visste jag inte. Att marknadsföringen var så billig. Att plagget var det fulaste jag sett på länge har jag ju konstaterat, men jag tycker som regel att folk får klä sig som de vill. Men nu vete sjutton om man inte måste tycka till…åtminstonde i bekantskapskretsen…
    /Kicki

  41. Jättebebiskläder,
    Idagens samhälle går folk runt på stan i “vadfansomhelst” bara det är “inne”
    Nu har denna jättesparkdräkt även tagit över HM butikerna och framförallt biograferna.
    Jag har annars oftast attityden, – folk får väl ha vad de vill och se hur idiotiska ut de själva känner för, det är kul med individualitet.
    Men jag skulle ljuga om jag sa att det inte svider i käkarna och sticker lite i ögonen när man ser dessa förstorade ettåringskläder.
    Vet inte vilket som är värst onepice eller dessa grå, lite skitiga allt förstora mysbyxor människor har på sig under ” sina shoppa på stan rundor”.
    Kan ni inte iallafall hålla myskläderna till hemmamyskvällar?
    Där kan jag mycket väl tänka mig att de suger utmärkt och där är det helt ok att se ut som en jättebebis om man vill.

    1. Nu blev jag verkligt ledsen, vem är du som lägger så mycket energi på vad andra människor väljer att ha på sig på stan. Lägg fokus på något viktigare istället. Nu vet jag inte hur du brukar gå klädd, men vad skulle du känna om jag raljerade över dina klädval. Försök att använda lite empatisk förmåga.

      När det gäller reklamen var det hur kvinnorna framställdes som var problemet. Tänk om!

  42. Om plagget är fult, är inte det viktiga. Om flickorna kanske är lite för smala är inte den springande punkten heller. Det jag vänder mig mot är istället att allt, nästan precis allt skall säljas med naken hud, sängkammarblick, plutande munnar och män som åtrår. Allvarliga sexiga uttryck från modellerna som gör att det hela bara blir fånigt och tramsigt. Varför skall det vara så här i varendaeviga reklambild? Varför skall så mycket säljas med sex? /Lisa.

  43. Tycker ändå själva plagget ska separeras från reklamen. Har en onepiece som mysdress hemma och tycker det är superskönt att gå omkring att lufsa i. Att den är sexig eller snygg tycker jag däremot inte och jag skriver också under på att reklamen ovan är osmaklig. Men jag känner liksom inte att jag representerar något annat än en mysdress när jag softar runt i min onepiece..

    Kram på er

  44. Tänk vad mycket genomskinliga underkläder man kan exponera när det handlar om att kränga en jättestor helkroppstäckande mjukisoverall. Sunkigt.

  45. Tycker inte att denna reklam skiljer sig särskilt mycket från annan reklam. Att dagens modeller ofta är 13-14 är ingent ovanligt. Visst finns det de som är lika samla nu som “för 10-20” år sedan och som därför inte tyckr att det gör något att tjejer i reklam både är och ser ut att vara i sina tidiga tonår. Sexualisernade av något som fortfarande är barnkroppar skadar mer än att bidra till en ungdomshets och åldersfixering. Den skadar barn och deras självbild.

  46. One piece är ju sjukt opraktiskt. Tänk när man måste bajsa. Därför kommer plagget aldrig bli annat än en trend. Förr i världen då karlarna hade overaller under fanns det bajslucka. Men eftersom människor idag inte bajsar (särskilt inte tjejer) finns inte den detaljen kvar. Den dag jag designar en onepiece kommer det vara med bajslucka. Det skulle säkert gå att marknadsföra även en sån på ett sexigt sätt, eller?

  47. Onepiece riktar sig som många sagt, till tonåriga flickor. Det i sig gör att bilderna blir extra osmakliga. Inte att kropparna är smala eller att plagget i sig ser ut på ett visst sätt. Utan att de är så fruktansvärt sexualiserade. Flickornas uppgift i reklamen är att ligga och pluta med läpparna, stå tätt intill varandra i underkläder, posera sexigt och vara ett objekt snarare än ett subjekt. Men detta är inget som onepiece står för ensamma. Tycker det ser ut som nästan all reklam som riktar sig mot unga tjejer/killar. Att kropparna är smala skulle kunna vara okej, men eftersom i princip alla kroppar i media är väldigt smala, ett ideal ouppnåeligt för de flesta – blir det en hets. Men det är som sagt lika osmakligt att racka ner på en smal kropp, som en tjock kropp. Vi måste försöka komma ifrån den typen av försvarsställning. Alla kroppar är bra kroppar. Men med det sagt. Onepiece som märke.. FYFAN! Skäms för vad ni gör utan tanke mot unga flickor. Hoppas ni går i konkurs eller ännu hellre, hoppas ni får upp ögonen för den typ av indoktrinering ni bidrar till och börjar visa era produkter på olika slags kroppar, som inte behöver vara sexiga.

  48. Nu är jag inget vidare fan av dessa one piece dräkter… men så pass framgångsrika som de blivit tvivlar jag på att förtaget är desperata Clara. De har bara dålig smak och brsit på fantasi.

  49. Som någon mer påpekade så finns det ju fler sådana här företag. Ett exampel är American Apparel. Det räcker att googla lite på vilket rykte deras VD har, hur han betett sig under intervjuer (“exponerat” sig för kvinnliga journalister mm) och vilka reklamkampanjer de kör här i USA. Det är bra att du tar upp sånt här Clara!

  50. Det är skrämmande hur idealen kryper längre ner i åldrarna. Nu senast hörde jag om en åttaåring som sa åt sin klasskamrat att denna borde banta. Helt sjukt vad som indoktrineras in i dagens små barn.. Bra Clara!

  51. jag är tretton år gammal och går nu i 7an, för ett halvår sedan gick jag i 6an och ungefär alla tjejer -förutom jag och min kompis- höll på och skriva på sina bloggar om hur tjocka dom var, att de väga hela 60 kilo blablabla. de köpte barnmat på lunchen istället för att äta i skolan osv. ÅH vad jag blev arg. så argargarg. jag skrev långa inlägg om det på min blogg och i min dagbok. nu känns det som det har lugnat ner sig men när jag ser sånt här.. alltså revben, smalasmala ben och inåtvända magar så känns det inte konstigt att alla dessa 13åriga, 20åriga, allåriga tjejer och kvinnor blir så påverkade. det känns inte som om samhället anstränger sig och jag tycker det är superbra att du tar upp det, Clara. jag älskar din blogg och jag tycker du tar upp väldigt aktuella saker, som rör många människor.
    Keep going! kram!

  52. Jag fick en hyggepice (föregångaren till onepice) för tre år sedan. De säljs av ett norskt friluftsföretag (www.slakkline.no) och är ett fantastiskt komplement till pyjamas och perfekt att ta på sig efter att man badat i en kall sjö (även om jag aldrig skulle bära den bland folk, alla är olika). Om du vill äga ett sådant plagg men inte stödja det Clara visar i inlägget, välj istället originalet. Och nej, jag jobbar inte för dem, råkar bara älska min hygge.

  53. Clara, jag har följt din blogg ett tag nu. Hade läst om den på så många ställen och jag hade verkligen höga förhoppningar.

    “Claras ord blir till lag” skulle jag vilja säga. Du verkar på något vis ha hypnotiserat dina läsare, som håller med dig i dina åsikter till 99% i allt du säger. Och visst, många inlägg får mig att mysa framför min datorskärm. Det du skriver känns fint och ärligt. Men sedan kommer vi till de inlägg som nästan känns desperat skrivna, för att läsarna verkligen ska förstå att du är en tjej med stor och fin moral.

    Man ser nästan revbenen på alla tjejer som ligger ned och drar armarna uppåt. Många tjejer är så smala som på bilderna. Jag undrar hur du kan påstå att de ser ut som fjortonåringar? Detta gör mig upprörd, ledsen och förvirrad. Är det för att de inte har några bröst? Är det fel också? För med din “fantastiska moral” tror jag inte att du förespråkar exempelvis Kissie-ideal med plastikoperationer och stora pattar. Så hur menar du egentligen?

    Jag hade hoppats på mer från en sådan tjej som dig. Kanske ska man egentligen aldrig hoppas, för trots att bloggare i samma stil som du beskriver sig som annorlunda mot för stereotypen, så finns bitterheten där ändå. Behovet av att klanka ner på andra. Och hos dig Clara, ser jag mest bitterhet, samt en fasad av något som ska verka så “underbart”.

    Tack!

  54. Trodde jag var den enda som inte fattade grejen med onepiece. Jag fattar inte varför vuxna vill klä sig i bebiskostym. Förstår inte heller riktigt vitsen med att klä barn i detta. Tänker på min 5åring… ska hon klä av sig nästan naken varje gång hon vill gå på toa. Och på min 1 1/2-åring… hur bökigt som helst bara att byta blöja. Måste ju klä honom helt näck.

    Nej… det här har jag skippat och dissat från start… men trodde jag var den enda.. Känns som att så många andra hyllar plagget! Skulle iaf aldrig visa mig i plagget!

  55. har tyckt att de ser sköna och mysiga ut, inget att ha ute på stan men ändå. men, efter dessa reklambilder skulle jag verkligen aldrig få för mig att köpa en. de visar ju inte ens plaggen för plaggen är ju nästan helt uppknäppta. blä.

  56. Jag ser ut sådär vid 25 och är nöjd med min kropp.. Känns sådär att läsa det du skriver om att märket är ett skitmärke pga att modellerna ser ut som mig. Man skulle aldrig komma undan med att skriva detsamma om överviktiga…

    1. NU blir jag trött. Orkar inte med detta martyrskap. Har du själv aldrig reflekterat över varför alla modeller i hela världen liknar dig? Tycker du inte själv att det vore roligt med någon annan kvinnokroppstyp som får synas någon gång? Det är ingen som säger att man inte får vara smal. Det finns massor av smala människor här i världen och det är förstås inget konstigt med det. Problemet här är väl att tjejerna ser så unga ut, poserna är så sexuellt utmanande och ja – att ALLA tjejer i reklamen har samma kroppstyp. Variation tack.

        1. När jag läste inlägget första gången reagerade jag också lite negativt på det som du skrivit. Jag tänkte att jag ju också är sådär smal, och mina revben har alltid synts, och jag är varken ofrivilligt eller frivilligt sjuk. Nu känns det skönt, för jag fick ett förtydligande. Jag håller helt och hållet med om att man borde variera kroppstyper. Absolut och verkligen. Hoppas att fler som missuppfattade dig läser detta.

  57. Det värsta för mig är att min lilla bonustjej 9 år skulle kunna dö för en “riktig” one piece. Nu har jag köpt en “billig” för 300:- från HM som hon är nöjd med… MEN den är ändå inte en riktig…
    Hon påverkas säkert av dessa bilder indirekt…

    1. Eller så har du Walle aldrig sett hur vuxen en 13-14 åring kan se ut med hjälp av rätt vinklar, ljus, smink och styling. Kan du avgöra vilka av alla modebilder som egentligen föreställer flickor i sina tidiga tonår? Skulle inte tro att du kan det. Sanningen är att modellerna är yngre än någonsin.

  58. Problemet är att folk är så besatta av yta att de är beredda att sko sig på på fjortisar. Modeindustrin står ju inte moral och välmående direkt.

  59. Clara, du verkar vara en väldigt intelligent kvinna med stor integritet, och det är bra att du tar upp (dock inte i ditt inlägg, utan i kommentarsfältet) ensidigheten i modellbranschen- smal, smalare, smalast. MEN för mig som är 18 år gammal och har samma kroppsbyggnad som de tjejerna gör det lite ont att läsa ditt inlägg. Undertonen blir att synliga revben=ohälsosamt ideal, och jag förstår verkligen att det är något du irriterar dig på, finner störande. Men det är fruktansvärt lätt för dig som inte har den här kroppsformen, utan tvärtom är en sinnebild för kvinnlig hälsosamhet – så som jag gärna sett ut om jag kunnat gå upp i vikt, se ner på denna industri. Jag skiter därför i om du är trött på martyrskapet i dessa kommentarer eller inte- för min del är skadan redan skedd. Jag ser tydligen ut som ett barn och inte som en kvinna i dina ögon.

  60. Hej!

    Ställer du dig lika negativ till American Apparel eller H&M för den delen? Jag tycker också att reklamen är osmaklig, men långt ifrån unik eller ens värre än någon annan. “Heroin chic” är tillbaka på bred front. Tittar man på “lite finare” internationella modemagasin är det mer hud än kläder. Jag undrar vad onepice gjort, mer än någon annan, som gör att de förtjänar att hängas ut?!