Jag är himla trött just nu – och i stort behov av jullov. Då är det skönt att jobba hemifrån och inte behöva fixa iordning mig mer än nödvändigt. Idag kom jag faktiskt inte ens ur pyjamasen utan drog bara på mig en tjockkofta och en stor halsduk och kröp ner i mitt soffhörn med datorn. Inte ett dugg ergonomiskt sätt att arbeta på – men när jag är slut så hjälper det mig att orka.

Himla fint att sitta och känna doften från granen också. Och dricka te och äta pepparkakor när blodsockret dippar. Det här är en bra tid på året!