Igår gjorde jag något som nästan fick mig att börja lipa, nämligen köpte lillens första adventskalender. Förra året gitte jag inte men nu var det dags. Jag minns hur jag som liten drack vällingen framför julkalendern invirad i ett stort täcke och hur mysigt det var, jag som annars aldrig fick se på tv på morgonen. Det känns så himla roligt att få börja skapa Bertils jultraditioner med allt vad det innebär. December är min favoritmånad på hela året och framförallt gillar jag alla förberedelser inför julen. Idag efter förskolan bakade vi saffransskorpor och det kommer bli en himla massa av den varan under den kommande månaden. Vi firar nämligen jul hemma i år och har bjudit hit släkten, så jag har en hel del fix att stå i. Det ska bli så kul!

(Och så ett litet tips på en fin adventskalender för vuxna. En te-kalender. Kolla in!)