Glad tredje advent. Jag var lite virrig så jag tände hela adventsstaken till dagens fika. Fint ändå.

Vi åt saffransbröd ggr 3. Lussekatter, saffransbullar med mandelmassa och mörk choklad samt saffranskaka med apelsin. Ja, jag gillar saffran. Kan inte förneka det!

När Jakob kom in från sin skidtur hade jag fixat fika och eldat i vedspisen. Lillen sov middag så vi satt och lyssnade på tystnaden. Det blir så otroligt tyst i gamla hus att man tror att det slagit lock för öronen. Jag gillar vårt hus bäst på vintern faktiskt. Då är det så mörkt inne att man inte ser allt som behöver göras och fixas. Och inget trädgårdsarbete som jagar en heller. Man kan barrikadera sig och elda och äta gott och nästan känna att man går i ide.