Godmorgon! Hoppas ni alla haft en fantastisk julafton. Hos oss var det riktigt riktigt fint. Lillen var exalterad över tomten och ville bjuda in honom i köket för att stanna en stund extra och sedan ville han ge paketen under granen till tomten och blev förtvivlad när han inte tog emot.
Idag hade vi egentligen tänkt oss på julotta men det kändes så kallt och långt bort. Istället äter vi kakfrukost och eldar i vedspisen. Hörs snart igen!












26 svar
Vilken vacker bild, vackraste jag sett denna jul.
Så vackert!
Naaw det är ju inte lätt att vara liten! 😉 Men det var ju snällt av lille Bertil i alla fall!
åh vad mysigt 😀
Åh så mysigt det ser ut! Det låter härligt!
Vad roligt att Bertil tyckte om tomten. Jag har nog aldrig varit med om barn som INTE är livrädda för tomten. Det är ju hemskt! Så var det hos oss även detta år…
Vart kommer traditionen med kakfrukost från? Den har jag missat helt…! :-O
Söta lilla Bertil . Han var så fin i sin sjömanskostym också! God Juldag!
Bättre att sitta hemma och tänka på Er Gud och käka kakfrukost, än att sitta i kyrkan och tänka på kakfrukosten
Vilken vacker bild….och jag fick din bok i julklapp! Lycka!!
Helt underbart fint. ♥
Vilken bra start på dagen med kakfrukost! Vi orkade inte heller upp till julottan. Det får bli ett annat år istället. Önskar dig en underbar fortsättning på julen.
Kakfrukost är en fantastisk jutradition. Vi satt hos mina föräldrar så sent som i förrgår och pratade om julminnen från barndomen och att dessa kakfrukostar var en av de saker som jag minns allra bäst och håller närmast hjärtat <3
Förr inledde vi alltid julafton med ett stort kakfat på säng. Numera blir det färre kakor + en skinkmacka. Man mår bättre så…
Underbar bild!! Mysigt med fika till frukost 🙂 Anna
Vilken härlig bild! Gillar att du lagt skärpan på landskapet och att hela förgrunden är oskarp. Jättesnyggt också med kontrasten mellan de kalla färgerna ute och de varma inne.
Lät mysigt med kakfrukost. Är det nån gång på året man ska frossa i sötsaker så är det ju så klart under julhelgen.
Själv besökte jag julottan. Tidigt, ja visst, men så stämningsfullt o juligt! ”Var hälsad sköna morgonstund…”
Vilken underbar bild du har tagit! Hemkommen från julottan. Lite segt att stiga upp och ge sig iväg, men väl värt det. Ingenstans gör sångerna sig så bra, som under de höga kyrkvalven! Hemma igen, smakade kaffet extra gott.
Ja julsångerna gör julstämningen!
Inte ens lillebror ville gå och köpa tidningen längre… (Jag tog tjuren vid hornen och lät honom bli min tomteutklädningsexpert i stället. Det är viktigt med tomte för mej:) Det glimrar faktiskt till i Storas ögon!! Jag såg det genom masken!!)
Åh vad mysigt, Milla blev livrädd för tomten så hon (jag) fick avmaskera sig (mig) 🙂
Ser ut som det ligger en del snö i luften hos er?
Gud vilken underbar bild. Så skönt att bara vara hemma. Julotta är jättemysigt på många vis men det är så förfärligt tidigt. Ha en fin dag!
God jul Clara och familjen!
Kakfrukost – MUMS 🙂
Vilken är din favvokaka?
Min är havreflarn med mycket choklad och kräm.
kram
Fia
Min favvokaka är skrädmjölskakan, som är mycket godare än den ser ut. Bakad av fullkornsmjöl faktiskt men ändå supergod. Recept finns på gladigront.se
guten morgen and merry christmas. i hope you will continue to enjoy the day and i wand to tell that the snow is amazing. here in greece we have a sunny day (not much a christmas mood) so your pucture give me some…