Klart lillen ska ha en egen julgran! Han har tjatat sedan en vecka tillbaks så i helgen fick han gå ut och välja sig en gran på vår mark. En mycket mycket liten sådan blev det. Som vi sedan pyntade med flugsvampar. Därefter skulle vi dansa runt granen. Och min syster Anna som är här med sin dotter Juni hängde förstås på. Minst trettifjorton varv runt granen skrålandes ”Nu har vi ljus här i vårt hus…” blev det.