Jag äter frukostmackor och torkade fikon samt dricker grönt te och spenat och grönkålsdrink
Vi äter Jakobs nybakat croissanter till efterrätt
Sedan kollar vi till grisarna i hagen
Som njuter av värmen
Vi vattnar och skördar mogna tomater
Alldeles varma och söta inuti
Sedan uppsöker vi skugga några timmar när det är som varmast. På en sval bänk, på stranden, i hängmattan eller under lärkträdet.
Så inspekterar vi hur Jakobs surgedsbakande framskrider
Bra verkar det som
Sedan kikar jag på solnedgången och förundras över hur det aldrig blir mörkt.






















13 svar
Känns mer som vardagsharmoni än bestyr ;). Fint som snus verkar det iaf! 🙂
Har ganska nyligen börjat läsa din blogg och jag måste bara säga att jag är helt förtrollad!! Dina bilder är helt magiska. Vilken inspirationskälla du är. Så synd att jag inte hittat dig tidigare. Ha en fin dag. Kram
Underbart! Tomaterna såg ljuvligt goda ut:)
Norrland tycks vara ett paradis på sommaren. Eller hela Sommarsverige kanske. 🙂
Nice!
Jag brukar fixa lerbad till våra linderö nu när de e så varmt, häller ut ett par hinkar vatten i någon grop i hagen, de lägger sig direkt och rullar runt och geggar ner sig ordentligt,ser ut som om de tycker att det är jätteskönt!!!
Kul att titta på oxå:-)
Helt underbart, vilka fina bilder!
Vilken fantastisk uppväxt era barn får!
Ser underbart ut! Hur gör han croissanterna? Är sugen på att testa det! Ha en fin helg!
Vilken njutardag!
Lantlivspropaganda! 😉 Väldigt vackra foton.
Låter som en strålande dag.
Elin // mellanskogochgard.blogspot.se
Vilken bra dag!
http://hannafialotta.blogg.se
Åh, surdegsbak! Önskar att det inte tog sån tid, för surdegsbröd är ju så himla, himla gott.
http://herbariumet.blogg.se
Låter som en typiskt go vardag! Härligt!