Som jag bloggat om förut så odlar vi mycket i sommar och kommer också öppna en gårdsbutik. Och i morgon lördag är det då dags – då öppnar vi Marstorps Mat! Det känns fantastiskt att inte bara odla ekologiskt för husbehov utan att vi också kan dela med oss och sälja. Marstorps Mat driver jag och Jakob tillsammans med våra kompisar Albin och Ulrika som vi också delar alla odlingar med. Gårdsbutiken är inhyst i ett gammalt soldatorp på deras gård. Under hösten säljer vi veckans skörd i vår gårdsbutik varje lördag mellan 12-15. Nu på lördag har vi grönkål, majrova, kålrot, korova, vitlök, kålrabbi, chili, squash, sockerärtor, broccoli, persilja, tomat, morot och gurka. Dessutom ägg ifrån våra lyckliga frigående höns. Vissa produkter har vi bara små mängder av – först till kvarn! Välkomna att dela skörden med oss! Adress och öppettider hittar du här.