I helgen ska jag fotografera ett tidningsomslag som jag själv ska sitta på omslaget på. Klurigt värre. Tur att jag är van att fota mig själv – det gör jag ju alltid.
Men eftersom bilden är till en julig tidning måste jag dessutom göra julfint hemma idag. Baka och pynta och sånt. Livet kunde varit värre.












20 svar
Jag tycker aldrig att man kan börja för tidigt med julen. Jag har lagat både julgröt och druckigt pepparkaks:te – jag vill dra ut och njuta på det härliga så länge som möjligt! Du kommer verkligen få några månader nu att komma i stämning! Tänk att du få gå där och vagga med magen och bara mysa i julmörkret – Det är lycka!
Du har en så väldigt fin blogg!
Om du ska ge ut en ny Clara-tidning vill jag beställa1 Eller vad ska reportaget vara för? Har du förresten varit med i någon inredningstidning?
Vilket härligt foto!
Åh, så mysigt och vilken känsla bilden ger mig, han riktigt känna pepparkakssmak i munnen…
Trevlig kväll på dig!
/camilla
åh, hjälp vilken underbar bild!! nu längtar jag till jul och snö, efter ditt snöinlägg så önskar jag att vi bodde lite högre upp i landet…
Åh, nå lengter jeg til jul….
Jag längtar så himla mycket efter pepparkakor och julmust. Det skulle jag nog kunna äta varje dag året runt.
åhh vad mysigt! blir riktigt avundsjuk:)
åh vad mysigt!
hej 🙂 jag tycker att du är helt otroligt vacker på bilderna. blir så glad för varje inlägg! det är en av höjdarögonblicken på dan när jag får gå in och läsa din uppdaterade blogg. varje inlägg är helt underbart! jag skrev och kommenterade där du hade förra bloggen. men hann aldrig kolla om du svarade. kollade i en vecka ungefär men sen bytte du blogg. så jag undrar igen, hur kan man få alla dina tidningar? och var kan man läsa artiklar, krönikor och allt du skriver? och artiklar om dig med såklart 🙂 massa kramar och lyckönskningar inför barnet och de kommande jobben 🙂
hmmm. Mysigt. Kanske det inte är så dåligt att vintern är på väg ändå… Får försöka fokusera på julen.
Åh jag önskar att jag vore Melker nu så jag kunde sitta under bordet när du bakar och stökar inför låtsasjulen. Jag älskar julen och önskar att jag vore hälften så duktig som dig på att baka och inreda. Man blir ju alldeles varm av bilden.
Vilken härlig bild. man börjar drömma om julen 🙂
vad mysigt! Hoppas att jag hinner klart med min c-uppsats så jag kan få lite julstämning.. Vi har deadline den 29e december (!!!)…
Haha stackars, stackars dig Clara. Jag som får göra sånt roligt som att ha håltimmar i fyra timmar och räkna andragradsekvationer och så stackars dig som måste julpynta. Livet är hårt! Haha.
Kärlek!
Vad mysigt! 😀
Du är verkligen en skicklig fotograf, du! Jag använder också en Canon EOS, men jag har inte det där specialobjektivet som du nämnt under vanliga frågor… det blir så himla fint för detaljbilder. Får nog ta å kika på ett sådant för framtida inköp. Men först vill jag köpa en symaskin!
Sedan måste jag nämna att det ser görmysigt ut med julpyssel, själv har jag ägnat mig åt höstpyssel för framtida inlägg på bloggen. Så jag tar det i kronologisk ordning – men man kan ju inte rå för att längta när man ser dina fina bilder! 🙂
/Carolina på calinas.se
Så himla mysigt!
Din stackare…du måste säkert göra knäck och sånt läskigt 😉
Tanken slog mig att det är tur att ditt barn är i magen och inte är 3 år, tänk så förvirrat att det blir jul fast inte på riktigt…
åh, så himla mysigt. lycka till!