Energiboost med äppelmust, banan och selleri

Gröna blad och frukt i blender.

Måndagsmorgon kan man behöva en liten energikick för att komma igång med veckan! Jag älskar att göra olika frukt och grönsaksdrinkar till frukost. Just den här har jag lärt mig av min syster.

De exakta proportionerna på ingrediensrna har jag inte riktigt koll på. Det brukar bli olika varje gång.

Men vill du testa så behöver du (ca) en rejäl nypa babyspenat. En stjälk selleri. En banan, lite osötad äppelmust och saft från en citron. Mixa ordentligt, gärna med någon isbit i för att få den riktigt kyld. Servera omedelbums och njut av energikicken! Selleri både i och brevid frukostdrinken i glaset.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

23 kommentarer på “Energiboost med äppelmust, banan och selleri”

  1. Den där skulle nog pigga upp mig, speciellt idag när jag helst av allt ville ligga kvar i sängen när klockan ringde :/ #ingenbrastartpåveckan

  2. Tack för alla dina tips du delar med dig. Denna drink blev jag sugen på. Blev lite nyfiken på din mixer skulle behöva en ny. Vad är det för märke?
    Kerstin

  3. Åh nu grämer jag mig, fanns ju ett sånt fantastiskt erbjudande på ICA på en råsaftscentrifug, men jag var lite snål och sen var de slut!! Det är ju så himla bra för man kan ju använda nästan allt på grönsakerna och frukterna, och sånt bra sätt att få i sig allt man behöver utan att behöva piller och pulver! Bara köra ner de äkta varorna i mixern och dricka.

  4. Tack för ett bra energitips! Tycker generellt att vi blivit dåliga på grönsaker och vitaminer härhemma, så nu tänker jag bli noggrannare med att vi ska få i oss lite vitaminer och grönt. Tycker du att det har blivit enklare att få in grönsaker i måltiderna sedan du fick barn, eller var du duktig på det förut också?

  5. Hallå Clara! Kikar in på bloggen titt som tätt och nu när jag såg det här så insåg jag att du skulle nog kunna uppskatta en av mina sydamerikanska vänners recept på en juice/smoothie.
    apelsinjuice (färskpressad, yeah)
    ananas (färsk, för skråen)
    persilja
    selleri
    MIXA!
    sila

    har dessvärre inga mått men, lite lagom av allt och mer persilja än man tror…
    Men äsch, lycka till och lite på det fria skapandet i form av smoothiekonst!
    ha det gott och tack för en skön blogg!

  6. Så härligt med lite recept! Jag har tänkt pröva olika grönsaksdrinkar men bara inte kommit mig för ännu. Smoothie med frukt däremot har jag prövat och det är ju bara så gott:)

  7. Jag har också blivit helt beroende av smoothie! Det är så lätt att göra och dricka! Roligt att du också har i spenat och selleri, det är också mina standardingredienser. Men jag brukar också ha i lime och ingefära tillsammans med diverse frukter. Uppfriskande och nyttigt!
    Kram Maja

  8. Ser gott ut! 🙂 Själv när jag gör min frukostsmootie blir den alltid för tjock i konsistensen. Istället för dryck får jag fruktpure till frukost, men det är ju gott det med. 🙂

  9. Jag brukar köra ner en morot, en tomat, en banan, ett äpple, lättyoghurt, apelsinjuice och en rågad näve blåbär!

    Så får jag i barnen lite nyttigt! Nu ska jag lägga till selleri!

  10. Jag kan inte riktigt bestämma mig för om det låter gott eller inte, är inte så svag för selleri 😀
    Men friskt och fräscht låter det, onekligen!

  11. Alltså, jag försöker verklgen gilla grönsaksdrinkar men det G-Å-R inte. Prövade en gång att mixa selleri, gurka och tomat men det var spyfaktor på den. Så jag undrar grönsaksdrickare – gillar ni verkligen smaken eller tvingar ni i er det för nyttoämnena?r

  12. Tips till Norrlandskainthecity:

    Blanda frukt och grönsaker! Om man har i banan så blir det sötare och mildare. Att blanda i citrusfrukter funkar ofta också tycker jag – till exempel för att tona ned jordsmaken på rödbeta! Sen kan det bli supergott. Fast jag tror att det är en vanesak.. kanske lär man sig att tycka om det. Precis som jag inte längre tycker gelehallon är gott utan bara smakar kemiskt. Lycka till!