I perioder konsumerar jag knappt någonting. Jag åker inte till stan och går i affärer och shoppar heller inte online. Och jag känner mig så duktig som avstår! Men sedan plötsligt är allting jag har obrukbart. Utslitet. Och då blir det himla dyrt och ofta tråkigt att handla (eftersom det handlar om tråkiga måsten). Sånt jag behöver uppdatera mig på just nu är…

  • Träningskläder. Jamen både byxor, tröjor och skor. Allt är utslitet, nött och med uttröttad stretch, dassig färg och en kvarhängande doft av svett. Mmmm….
  • BH. Äger en BH i rätt storlek. Funkar dåligt. När den är i tvätten har jag ingenting att ha på mig.
  • En matberedare. Hade jag mycket kulor skulle jag köpa en Magimix (sådan där som Leila och alla tv-kockar har). Tills vidare klarar jag mig utan.
  • Nattlinne. ALLA mina nattlinnen har jag fått av min mamma. Eftersom det var tio år sedan hon dog och jag inte fått något nattlinne sedan dess kan ni ju enkelt räkna ut hur gamla de är. De flesta är ännu äldre. kanske femton år. De är så gosiga och nötta att de nu har tallriksstora hål.
  • Strumpbyxor. Swedish stockings ska jag slå till på efter att massa bloggläsare tipsat om dem.
  • Två koftor av god kvalitet i olika färger. Har inte en enda som inte är noppig, urtvättad och ful.
  • Fina vantar och en mössa som funkar nu i höst. Helst stickad av god kvalitet.
  • En ny arbetsväska. Min gamla är trasig och rymmer knappt datorn och kameran.
  • Ett par sköna och snygga mysbyxor som jag inte skäms för att öppna dörren i.