Kom ihåg om ni tänker sura framöver – att jag faktiskt gav er en fair warning i det här inlägget. Att nu börjar jag jula! Det är svårt att låta bli att känna vinterstämning, när termometern som idag visar på -18 grader och marken är täckt av snö. Det är dessutom en tradition här på bloggen att det börjar nu.

Försiktigt förstås – inga tomtebonader eller julstjärnor på ett bra tag till. Rätt ska vara rätt. Allt i sin ordning. Men nu börjar jag med en försmak av julen. Vinterbloggande som vecka för vecka kommer intensifieras och sluta i ett sällan skådat julcresendo. Pyssel! Pynt! Recept! Julklappsideér! Allt ni kan tänka er och lite till. Nu står julens dörr på glänt. Jag ska slå upp den på vid gavel.

Är ni med mig eller mot mig? Nu kör vi!