När jag klädde på mig hade jag en enda sak i åtanke: mammas 60-talsbarbie! Pennkjol, kattglasögon, jumper och håret lagt på papiljotter för glamourösa lockar.

Känner mig alltid så tjusig och kvinnlig i pennkjol! Vare sig den är i leopard, rosa eller blommigt tyg!

Den här veckan ska jag åka ner till mitt boklager i Falun och signera böcker. Jag kör hemifrån vid halv fem på morgonen för att hinna de 60 milen lagom till lunch. Ni har varit helt galna med att beställa, så jag kommer skriva tills fingrarna blöder. Signerar halva fredagen också innan jag kör hem igen! Och till helgen åker jag och Anna med Uffe och Essa en vecka till vår sommarstuga. Jag ska renovera jordkällaren, plocka lingon och vinterbona gården. Det ser jag VERKLIGEN fram emot!

(kjol loppis, jumpern är mormors gamla, örhängen gamla från Zara och glasögonen Lindex)