Fredagen känns mer än välkommen

Det har vräkt ner snö i två dagar nu. Och jag är så glad! Glad för vitt på varje träd och att det blir sparkföre igen. Så mysigt med en riktigt snöig första advent.

Den här veckan har varit lite väl intensiv för min smak och jag får verkligen kämpa varje dag för att orka med. Tycker att min amningshjärna funkar ca 30% sämre än i vanliga fall. Och med en gammal utmattning i bagaget som spökar när det blir för mycket – ja, då nöter hetsiga perioder ner mig snabbt.Försöker visualisera nästa vecka när jag gjort bort en stor del av allt jobb. Då ska jag baka mer. Julpyssla och få vinterfint i varje vrå.

Men lite kämpande kvar först innan jag kan pusta ut. Fredagen känns mer än välkommen.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

8 kommentarer på “Fredagen känns mer än välkommen”

  1. Ta hand om din hälsa ♥️! Har lite samma här, pluggar och har den ena tentan, grupparbete och projektarbete efter den andra.. Längtar så efter att kunna ta det lungt med familjen. Men det kommer. Bara att kämpa liiite till🙂

  2. Amningshjärna här med känns det som. Älskar att se snön som kommit även om det är genom fönstret. Hemma med bebis och två förkylda syskon🙂👶.

  3. Hej,
    Jag är inne i en utmattning nu och är lite rädd för hur livet blir sedan, när det är meningen att jag ska vara frisk. Om du vill får du gärna skriva lite mer om hur du ser på din kapacitet/energi/förmåga nu när du varit frisk ett tag i jämförelse med hur det var innan du blev sjuk. Jag räknar inte med att leva lika intensivt sedan som innan men jag hoppas verkligen klara fler intryck m.m. än vad jag gör just nu.

    1. Hej Matilda! Jag är ju inte Clara men vill gärna ändå kommentera. Jag har haft ett par utmattningsdepressioner och min erfarenhet är att som tillfrisknad är det viktigt – men ofta svårt! – att försöka att inte återgå till samma livsstil som innan man blev sjuk, det gjorde en ju sjuk. Det är inte lätt och en balansgång att inte bli för försiktig och rädd men också att vara försiktig, lära av sina (och andras) misstag och hitta sitt eget lagom och tillräckligt bra. Att komma ihåg vikten av kontinuerlig återhämtning, rutiner för sömn och mat, att ta hand om sig och sin hälsa.
      Ens gränser och vad man orkar för att hålla i längden, kan ju också variera, när man tror att man vet så ändrar det sig. Inte lätt alltså, men ligger mycket personlig utveckling i det. 😊 Hoppas du fick lite hjälp. Sköt om dig och lycka till!

  4. Bra med målbild för nästa vecka!

    ps. Så otroligt fina röda fönster ni har på nedervåningen!