Frukost Àr mest ett nödvÀndigt ont om du frÄgar mig. Jag Àlskar ju att Àta pÄ kvÀllarna! PÄ morgonen saknar jag helt matlust. MÄr mest illa.

Men jag kÀmpar pÄ med mina frukostar ÀndÄ. Och nÀr jag Àr ledig och inte har nÄgon tid att passa sÄ kÀnns det alltid lÀttare. DÄ invÀntar jag helt enkelt aptiten.

Förra helgen gjorde jag bananpannkakor av Àgg, banan och lite proteinpulver. Vi hade ingen grÀdde hemma sÄ jag tog vaniljkvarg och sedan gjorde jag en enkel chia-jordgubbssylt. Den har jag lÀrt mig av Susanne. Dessa jordgubbar skördade jag ju i perfekt mognadsgrad i somras sÄ de smakar himmelrike. Behövs inget socker! Bara mosade jordgubbar och chiafrön. NÀr bÀren stÄtt en stund fÄr de den rÀtta syltiga konsistensen eftersom att chia Àr gelerande.

SĂ„ sjukt gott.

Mums

Filibaba

Andra saker jag Àtit till frukost i veckan:

Vaniljkvarg, mĂŒsli och chiasylt.

Banan och jordnötssmör. Jag dippar alltsÄ bananen i smöret. Det Àr sÄ sjukt gott. Skulle kunna Àta Ätta pÄ raken! Bara inte precis till frukost, dÄ.

Och smoothie pÄ vaniljkvarg. Med fryst avokado, banan, mango och jordgubb. Serverad med lite frön och nötter.

Min motvilja inför frukosten var besvÀrlig under alla Är jag gick i skola. Att illamÄende försöka tvinga i mig nÄgot, bara för att orka med dagen. Skönt att ha fria arbetstider och kunna Àta en nÀtt frukost och istÀllet satsa pÄ en tidig lunch nÀr hungern sÀtter in!